Hur gör ni när ni handlar julklappar? - Själv föredrar jag att gå själv och inte ha med mig hela släkten. 
Jag menar. Vad är meningen med att handla julklappar om alla ändå är med och ser vad som köps? Då finns det ingen anledning till att vänta till julafton ens en gång, då kan man ju ge det till personen i fråga direkt efter att man betalat.
- " Så där, kvittot i kassen"
- " Tack. Här olle får du från farmor och farfar i ickejulklapp eftersom att du såg vad vi köpt åt dig"
- " Tack, men den här leksaksbilen ville jag inte ha, jag ville ha en annan."
 
Eller...
 
- " Så där, kvittot ligger på påsen, god jul.
- " Tack.. Här Stina får du från mamma och pappa i ickejulklapp eftersom att du var med och såg vad vi köpte."
- " Tack mamma och pappa, vad fin. ( inte för att Stina menar det överhuvudtaget och ville ha en i annan färg.)"
 
 
I don't get it. Nej, jag ska då gå själv och strosa när jag handlar julklappar!

Kommentera

Publiceras ej