Ja, försäkringskassan har tydligen beslutat att jag endast är berättigad 48 kr om dagen, alltså 960 kr i månaden. 
Ja men sök hjälp hos soc då? - Det gör jag, men det roliga är det att försäkringskassan betalat ut för två månader samtidigt, så att jag har ett överskott hos soc. Det vill säga att jag har mer pengar än vad normen ligger på. 
Denna skuld betar jag av genom avslag varje månad tills det att överskottet är nere på noll igen. Så jag kommer alltså att leva på 960 kr i månaden, fram till i Februari när jag får pengarna för Mars månad, då mitt överskott försvunnit. 
 
Jag undrar hur i hela helvete man tänker när man räknat ut att en människa bara är berättigad 960 kr i månaden att leva för? Jag har mat jag behöver betala, räkningar, försökringar, en mobil som behövs laddas på och sen har vi alla dessa kvinnogrejer som går åt varje månad. När allt är betalat och klart hamnar vi på ynka 200 kvar att äta för, det räcker inte ens till nudlar en gång om dagen i en månad. Ska jag alltså leva på vatten? 
 
Dessutom när jag försöker ringa försäkringskassan för ett svar om varför jag endast får de kronor jag får så får jag till svar att de skickat ut ett beslut, något jag inte fått överhuvudtaget. De hävdar att de skickat ut de och att jag bör få ett, men när man frågat om ifall ett nytt beslut kan skickas ut så får man ett nej? 
 
Systemet fuckar upp hela mig och jag orkar inte ens ta upp en diskussion. Är det konstigt att man inte funkar som människa när man inte ens är berättigad att leva ett liv med mat i magen? 

Kommentera

Publiceras ej